Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over de kurk producten.
Uiteraard kan je ook mailen voor specifieke vragen.

HET ONDERHOUD VAN MIJN KURK PRODUCTEN

Kurk is een natuurlijk product en is eenvoudig te onderhouden.

Het schoonmaken van kurk is heel eenvoudig door een vochtige doek te gebruiken. Vind je dat je kurkproduct nog steeds niet schoon genoeg is, gebruik dan een beetje zeep (wasmiddel) om tot goed resultaat te komen.
Hardnekkige vlekken krijg je ook zo gemakkelijk eruit, omdat kurk een materiaal is dat geen vuil of vocht opneemt.

LANGE LEVENSDUUR VAN HET KURK PRODUCT

Alle onze producten is een gebruiksvoorwerp waar je voorzichtig mee om moet gaan. Bij intensief gebruik van onze producten, zal het na een lange tijd de kleur van de kurk veranderen. De kleur zal wat lichter worden.
Kurk is natuurlijk wel een natuurproduct waardoor slijtage zichtbaar wordt loop van der tijden.

HET PRODUCT IS MILIEUVRIENDELIJK

Natuurlijk product: 100% materiaal, ecologisch verantwoordelijk, volledig recyclebaar en is anti-allergisch.
De producten van Cortiça wordt er totaal geen gebruik gemaakt van dierlijke producten dus een prima alternatief voor mensen die daar op tegen zijn.

DAGELIJKS GEBRUIK

Je hoeft je sieraden niet af te doen als met je dagelijks dingen bezig bent. Bijvoorbeeld je gaat je handen wassen. Dan hoeft je sieraden niet af te doen, want kurk is waterafstotend.

SLOTEN VAN DE SIERADEN

Sloten en niet kurk onderdelen zijn van zijn van koper geplateerde ijzer gemaakt. Afhankelijk van de onderdelen worden deze daarna nog verzilverd of vernikkeld.

HOE BEPAAL IK DE MAAT VAN MIJN POLS

Product op maat!
Benodigheden: Centimeter en/of touwtje + lineaal.
Meet met de centimeter strak op het breedste gedeelte van je pols, bij het botje. Als je geen centimeter hebt kun je ook een touwtje gebruiken, deze strak om de pols doen en hierna met een lineaal het touwtje op meten.
Dit is je polsomtrek. Je armband wordt 1 a 2 cm groter dan je polsomtrek, geef dus wel het goede getal door, zodat je product perfect gaat passen.

BESTELLEN BIJ CORTICA!

Bij het plaatsen van een bestelling ontvang je een automatische email ter bevestiging van deze bestelling.
Hierin staat het volgende, het ordernummer, de artikelen die zijn besteld, het totaalbedrag, betalingsvoorwaarden en de betaalgegevens van Cortiça!
Geen email ontvangen? Check dan even of de email niet in een spam folder is verdwenen of neem contact met ons op om te zien of de bestelling wel goed is aangekomen.

VERZENDKOSTEN

Wij verzenden uw bestelling via PostNL. Uw bestelling is via deze weg niet verzekerd tegen verlies of schade tijdens verzending door TNTpost. Cortiça is niet verantwoordelijk voor schade of verlies tijdens of na transport door TNT Post. Voor verzending gelden de algemene voorwaarden van PostNL.

De verzendkosten zijn afhankelijk van het soort en aantal producten dat je besteld.
Bestellingen boven de 150 Euro worden in Nederland gratis verzonden.
De tarieven voor de bestellingen onder de 150 Euro zijn als volgt:

* Standaard verzendkosten in Nederland via Post.nl “klein pakket” € 3,95 per bestelling.
* “Pakketpost” met track en trace code via Post.nl € 7,95 per bestelling. Indien je bestelling niet door de brievenbus past wordt er automatisch € 7,95 gerekend aan verzendkosten. Dit is slechts het geval bij grotere producten.

Mocht u toch graag uw bestelling willen verzekeren, dan bieden wij u die mogelijkheid aan voor een bijbetaling van 5,00 euro. Als u ervoor kiest om uw bestelling verzekerd te versturen, dan kunt de bestelling maken en vervolgens een email sturen naar info@cortica.nl met daarin je naam, ordernummer, totaalbedrag en bankgegevens zodat we je snel van dienst kunnen zijn. Het bedrag van 5,00 euro zal vervolgens ook gestort moeten worden vermeld daarin het ordernummer en totaalbedrag van het product.
Cortiça streeft ernaar de bestelling binnen 5 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden als het op voorraad is. U ontvangt een verzendbevestiging per email op het moment dat de bestelling verzonden wordt.

WANNEER KAN IK MIJN BESTELLING VERWACHTEN

Als wij het product op voorraad hebben dan duurt het met brievenbuspost ongeveer 3 – 4 werkdagen. Als wij het niet op voorraad hebben moeten wij het bestellen uit Portugal dan kan het 2 – 3 weken duren. De wachttijd is nodig omdat alle sieraden met de hand gemaakt worden en de rest van de producten worden pas na bestelling in productie gebracht.
(PostNL bezorgt vanaf 2014 geen brievenbuspost meer op Maandag)

WAT MOET IK DOEN ALS MIJN BESTELLING NIET AANKOMT?

Wij proberen de verzendkosten zo laag mogelijk te houden en verzenden daarom zoveel mogelijk via Brievenbuspost dus “klein pakket”. Dat is op eigen risico. Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies en/of schade omdat we geen enkele medewerking of vergoeding van PostNL kunnen verwachten. Helaas is er voor brievenbuspost geen ander alternatief dan met PostNL te versturen. Wij zorgen er in elk geval voor dat alles goed is verpakt met voldoende bescherming.

IK BEN OVERDAG NIET THUIS, IS DAT EEN BEZWAAR

Als je vooraf hebt betaald, dan hoef je niet thuis te zijn. Het “kleine pakket” passen vrijwel altijd door de brievenbus. In het geval van verzending onder rembours biedt de bezorger het pakketje twee maal aan, alvorens je het pakket op kunt halen bij een lokaal postkantoor.

KAN IK HET PRODUCT OOK AFHALEN

Op afspraak kun je de producten afhalen:
Mgr. Bekkerslaan 65
2286 CB in Rijswijk ZH

ZIJN MIJN PRIVE-GEGEVENS VEILIG

Cortiça heeft je gegevens als naam, (aflever) adres, telefoonnummer en e-mail nodig om de bestelde producten te kunnen verzenden.
Je gegevens worden nooit aan derden aangeboden. Cortiça kan je gegevens alleen gebruiken om je op de hoogte te houden van nieuwe producten.

VEILIG BETALEN

Cortiça kiest voor kwaliteit als het gaat om veilig betalen. De mogelijkheid om via onze site te betalen is door middel van overboeking. Het is ook mogelijk om contact te betalen bij afhaal van het product.

We werken aan om in de toekomst ook via IDEAL te betalen.

Overboeking
Cortiça werkt met overboeking per bank of giro. De koper geeft opdracht tot het overboeken van geld van zijn rekening naar onze rekening. Dit kan via het internet, maar ook door het invullen van een bankformulier of in sommige gevallen per telefoon.

RUILEN & RETOURNEREN

Al onze sieraden producten zijn uniek, omdat ze “hand made” zijn. Daarom kan het altijd iets afwijken van de foto op de website. De andere producten zijn op bestelling maar kunnen ook beetje afwijken.
Mocht je toch iets willen retourneren, dan is dat geen problemen mits dat het product in orde is. De verzendkosten van de retourzending zijn van de klant.

De procedure gaat dan als volgt:

Als uw bestelling bezorgd is, heeft u 14 werkdagen de tijd om de artikelen te retourneren. Na deze periode kan de koop niet meer ontbonden worden. U dient de retournering per email aan Cortiça bekend te maken door een email te sturen naar info@cortica.nl.  De artikelen worden alleen retour genomen als aan onderstaande voorwaarden voldaan wordt:

  • de artikelen dienen bij Cortiça gekocht te zijn;
  • de artikelen dienen onbeschadigd en ongedragen te zijn;
  • de artikelen met een korting vanaf 25% kunnen niet meer geretourneerd worden
  • de envelop dient voldoende gefrankeerd te zijn. (Onvoldoende gefrankeerde verzendingen worden niet aangenomen of gecrediteerd).

Graag een briefje in het pakket meesturen met daarin je wens, je naam, ordernummer, totaalbedrag en bankgegevens zodat we je snel van dienst kunnen zijn. De kosten en verzendrisico van het terugsturen zijn voor rekening van de klant. Het retour te ontvangen bedrag (excl. verzendkosten) zal binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen aan u overgemaakt worden. De retour gezonden product zijn op eigen risico voor de klant. Bij ‘aangetekend verzenden’ moet er worden getekend voor ontvangst. Op deze manier ben je altijd verzekerd dat de bestelling bij ons aankomt.

GARANTIE

Indien dergelijke fouten waargenomen worden, kunt u deze artikelen binnen 31 dagen na ontvangst retour zenden naar Cortiça! Er zal dan zorgdragen voor een nieuw product of reparatie van het defecte product. Hierbij zal de levertijd opnieuw in acht worden genomen. Defecten aan een product door normale slijtage ten gevolge van een normaal gebruik van het product vallen niet onder deze garantie. Bij ondeskundig gebruik van de producten, of door gebruik bij doeleinden waar het product niet voor bedoeld is, vervalt de garantie.
De klant is gehouden binnen een redelijke termijn na constatering van het gebrek, doch uiterlijk binnen 31 dagen na ontvangst van het product, daarvan melding te doen bij Cortiça!. De klant zal het product direct na melding ongebruikt terugzenden. De kosten van de retourzending zijn voor kosten van de klant.

NIET GOED, GELD TERUG

Indien u na ontvangst van het artikel besluit om toch af te zien van de koop, kunt u met opgaaf van reden het artikel- mits ongebruikt en in de originele onbeschadigde verpakking, binnen 14 dagen terugsturen naar Cortiça! en de koop ontbinden. De kosten voor het retour zenden komen voor rekening van de klant. lndien de klant reeds betaald heeft voor het betreffende artikel, zal dit bedrag aan haar worden terugbetaald door Cortiça!

MIJN VRAAG STAAT ER NIET TUSSEN!